Monday, April 21, 2008

Efes Pilsen One Love 7

6 yıldır devam eden Efes Pilsen One Love festivali bu sene 21-22 Haziran tarihlerinde “yazın ilk festivali” olarak 7. kez yerini alacak. Geçen sene özellikle çok güçlü line-up’ları olan festivallerin pazarda atakta bulunması yüzünden One Love beklediği ilgiyi görememişti maalesef.

Ben de geçen sene One Love zamanında Efes Pilsen’de çalıştığım için festivalin arka yüzünü görme fırsatı bulmuştum.Festivalin geçen sene beklediği ilgiyi görememesi üzerine bu sene tez’imi One Love üzerine yazmaya karar verdim. Özellikle 18-25 yaş grubunun müzik festivalleri hakkındaki düşünceleri,beklentileri ve bu yaş grubunun tüketim alışkanlıkları üzerine odaklansamda, Türkiyedeki festival pazarı hakkında da baya birşey öğrendim aslında.

Tez’imi yazarken 18-25 yaş grubundan 100 kişi üzerinde bir araştırma yaptım. Araştırmadaki sorulardan biri de kişilerin festivallere gelirken en çok önem verdiği etkenlerin ne olduğuydu.Bunlar sırayla:

1)Sanatçılar (%33)
2)Arkadaşlar (%19)
3)Bilet fiyatları (%17)
4)Ulaşım (%15)
5)Mekan (%6)
6)Festival alanındaki aktiviteler (%5)
7)Konaklama (%4)
8)Diğer (%1)


Şüphesiz müzik festivallerine katılımın en önemli faktörü line-up; ama bu sene Efes Pilsen güzel bir tercih yaparak ilk gününü daha 18-25 yaş odaklı, 2. gününü ise daha üst yaş grubu olan 25-35 yaş için planlamış. Bence farklı yaş gruplarında olan ve farklı zevkleri olan müzikseverlere hitap etmek için çok doğru bir yol! Ayrıca unutmadan bu sene Park Orman yerine festival Santral İstanbulda yer alacak. Alan olarak çok daha rahat ve yeşillikli olduğu için bence çok daha güzel olacak festival. Bir de ulaşım sorununu da çözdükleri için katılımın bu sene geçen seneye göre çok daha iyi olacağını umuyorum.

No comments: