Wednesday, May 20, 2009

Empire of the Sun - Nick Littlemore röportajı



Bir Perşembe günü Babylon Lounge’da oturmuş Empire of the Sun’dan Nick Littlemore’un beni aramasını bekliyorum. Ve telefon geliyor... EMI yetkilisi telefonumuzu bağlıyor. Merhabalaştıktan sonra Nick ile keyifli röportajımıza başlıyoruz. Kendisinin pozitif enerjisinden etkilenmemek imkânsız!

Nick, aslında sen Pnau ve Teenager adı altında iki grupla daha birlikte çalışıyorsun. Luke’da The Sleepy Jacksons grubunun üyesiydi. İkinizin nasıl bir araya geldiniz? Ve sen tekrar eski grubun Teenager’la birlikte çalışmayı düşünüyor musun?

Pnau ile çalışmaya küçükken başladım ancak Luke ile olan bağımız yıllar öncesine dayanıyor. Bizim her zaman çok güçlü bir bağımız oldu ve bir gün birlikte müzik yapmamız gerektiğine karar verdik. Bu kararı vermemiz ve stüdyoya girip kayıt yapmamız o kadar çabuk ve doğal olarak gelişti ki..Sanki bizim şarkı yazıp albüm yapmamız gerekliymiş gibiydi!

Teenager’da şimdiki adıyla Ladyhawke ile çalışıyordum ve aslında önümüzdeki hafta kendisiyle çalışmalara başlıyorum. Ladyhawke’ı çok severim, eskiden birlikte parçalar yazmıştık ve şimdi bunların bir kısmını bitirip yayınlamaya karar verdik.

Albümünüz adını “Empire of the sun” adlı filmden aldı ve albümden çıkardığınız ilk parça “Walking on a dream”’in video’sunu Çin’de çektiniz. Bu nasıl bir tecrübe oldu? 2. çıkış parçanız olan “We are the people”’ın videosunu da Meksikada çektiniz. Meksika’yı tercih etmenizin sebebi neydi?

Çin’e ilk gittiğimde 13 yaşlarındaydım. Ülkenin güzelliği beni etkilemişti ve o seyahatten sonra hep Çin’e tekrar gidip orda bir film çevirmek istedim. ‘Empire of The Sun’ kitabını müthiş buluyoruz ve Çin’deki video çekimimizde çok etkileyiciydi. Meksika ise bizim için tamamen farklı bir gezegen gibiydi. Tüm gün taco yemek, güzel kızlar ve sayamayacağım birçok neden... Meksika tarihi de beni çok etkiliyor.

İlk parçanız “Walking on a dream” yayınlandığından beri Avustralya olmak üzere dünya çapında büyük ün kazandınız ve ünlü müzik otoriteleri tarafından övgü topladınız. Bu başarıyı bekliyor muydunuz?


Tüm gün stüdyoda çalışmama ve insanların bu ilgisini çok fazla görememe rağmen bu ilgiyi fark etmek çok güzel! İnsanların pozitif ve renki müziğe olumlu bakması bizi çok sevindiriyor. Müziğimizle insanları mutlu etmeye çalışıyoruz!

Albümünüzdeki başarılı sözleri kim yazıyor ve bu sözleri yazarken nelerden etkileniyorsunuz?

Albümün tüm sözlerini ben yazıyorum. Sözleri yazarken etrafımdaki herkesten, her şeyden etkileniyorum aslında. Aşk, mutluluk, kıskançlık, arkadaşlık... Parçalarımızla tüm gezegenlere ve insanlara seslenmeye çalışıyoruz! Müziğin insanları başka diyarlara götürdüğüne inanıyorum.

Albümünüzden bahsederken onu “ruhani yolculuk” olarak gördüğünüzü belirtmişsiniz. Dinleyicilerinize neyi anlatmak istiyorsunuz?

Bu albümle birlikte tüm filozofiden ve insanlardan yararlanarak dinleyicilere ulaşıyoruz. Geçmişi anlatıp tecrübelerimizi müzik yoluyla insanlara anlatıyoruz.

Empire of the Sun’ı 2009’un MGMT’si olarak görenler var. Aynı zamanda BBC’nin Sound of 2009 listesinde 4 numarada yer aldınız. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?


MGMT ile olan bağlantımızı maalesef pek göremiyorum. BBC’nin listesinde yer almak ise bizim için büyük bir onur, eminim bizim adımızın duyulmasını büyük bir etkisi olmuştur.

Social network siteleriyle ilgilenen biri olarak merak ediyorum. myspace sayfanızdaki sevenlerinize cevap yazıyor musunuz? Ve bugüne kadar karşılaştığınız ilginç bir anınız oldu mu?

Sayfalarımızla genellikle Luke ilgileniyor. Daha turneye çıkmadığımız için sevenlerimizle herhangi bir olay yaşamadık.

İdolleriniz kimlerden? Bugünlerde kimleri dinliyorsunuz, ileride çalışmak istediğiniz isimler kimler?


Billy Idol, Elvis Presley gibi birçok isim sayabilirim! Dinlediğim birçok müzisyen var. Yunan, İtalyan gruplar da ilgimi çekiyor. Her türlü müzik beni etkileyebiliyor. Bugünlerde klasik, caz, rock müzisyenleriyle çalışıyorum. Ayrıca Cirque de Soleil ile bir proje üzerinde çalışıyoruz.

Müzik sektöründe çalışan ve grubunuz hayranlarından biri olarak soruyorum: Bu sene turneye çıkacak mısınız? Turne ayaklarınızdan biri olarak İstanbul’a gelmeye ne dersiniz?

Yakın zamanda Luke’un “Tiger Sun” adında bir kızı oldu. Bu yüzden 1 yıl boyunca maalesef turneye çıkma imkânımız olmayacak. Öncelikle 2. albümümüzü piyasaya süreceğiz ve bundan sonra turneye çıkacağız. Umarım İstanbul’a da geliriz!


http://www.resetmagazine.net/resetsayi33/insan/emp.html


** Special thanks to Nick Littlemore and Michael Gooding!!

No comments: